вторник, 5 мая 2020 г.

05.05 - 1-А; 05.05/07.05 - 1-Б
№31-32
Тема: Соціальна орієнтація. Культура спілкування.


Проблемна ситуація.
- Прослухайте вірші і складіть правила спілкування.
1) Юрко з Тарасом розмовляв,
Крутився на всі боки,
Неначевін сорока;
До неба очі заводив,
В канаву зазирнув…
А Тарас терпів, терпів:
«Ти до кого говорив?».
- Отже, яким буде перше правило?
(Коли говориш — дивись в очі співрозмовникові.)
2) Юля з Танею зі школи
Йдуть по скверику поволі.
«Ой, дивись,—горлає Юля,—
Листя клена шелестять
І, як літачки, летять!»
«Ой-ой-ой,—верещить, заливається,—
Горобці у пилюці купаються!»
Чути Юлю аж ген, за майданом.
Може, Таня чує погано?
(Хочеш, щоб тебе почули, не кричи. Говори спокійно, чітко…)
3) Я у театрі був учора.
Мені сподобалась ігра,—
Так повідомив друзям Коля…
Від сміху шибки задзвеніли в школі.
Навчити Колю говорить давно пора:
Не можна так калічити слова.
(Слова вимовляй правильно.)
4) Стрілись якось Рома й Вова.
— Я був на стадіоні вчора. Кльово!
— Ми класно у футбола намотались…
Де слів таких вони набрались?
Хороші наші, Ромо й Вова,
Хіба це, друзі, гарна мова?
(Слова вживай за призначенням)
-  Які, на вашу думку, можна додати правила ще?
 ( Першим вітатись. Бути привітним і доброзичливим. Ставитись з повагою до старших.)
Робота в зошиті.

- Завдання 1.  У зошиті ви маєте скласти і записати прислів’я з «розсипаних» слів. (Ввічливості двері всім відкриті.)
- Що воно означає? (Кожна людина завжди може бути ввічлива.)
- Завдання 2. Поєднайте намистинки і запишіть утворені чарівні слова.
(добрий день! Здрастуйте! Привіт! Спасибі. Дякую. Дуже вдячний.)

фізхвилина

Робота над прислів'ями та приказками
-  Як ви розумієте ці прислів'я та приказки?
• Погане слово кращепроковтнути, ніжпромовити.
• Яка людина, такаїїмова.
• Вмієшсказати — вмій і змовчати.
• Слово не стріла, а серцепробиває.
• Гарне слово дорожче за гроші.
• Птицюпізнають по пір’ю, а людину — по бесіді.
• Язикбагатоможезробити: і настрійпіднести, і справу зіпсувати. 

Гра «Семафор ввічливості»
- Треба намалювати у зошиті кульку червону або зелену. Якщо правильно — зелена кулька, неправильно — червона.
— Дайте мені хлібину,—звертається хлопчик у магазині до продавця. (?)
— Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас не навмисне, — каже дівчинка в автобусі. (?)
— Алло! Покличте Мені Колю. (?)
Тамаро Іванівно, будь ласка, поясніть мені розв’язання цього виразу. (?)
— Покличтедо телефону Марину. (?)
— Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі,— сказала дівчинка бібліотекареві. (?).
Підсумок уроку
—  
Які правила спілкування ви запам’ятали?

— Чому їх слід дотримуватися?
—Послухайте вірш і скажіть, чи всі ці ввічливі слова ви вживаєте?
«Будь ласка», « Спасибі» і «Будьте здорові» —
Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі, і вдома
Від мами, відвчителя й просто знайомих.
Тожрадьмо: частіше їх, друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій!
І кожен
свій день, як завжди, зачинайте
Зіслів: «Добрий ранок!», «Вітаю!», «Здрастуй!»

Комментариев нет:

Отправить комментарий