05.05 - 1-А; 05.05/07.05 - 1-Б
№31-32
Тема: Соціальна орієнтація. Культура спілкування.
№31-32
Тема: Соціальна орієнтація. Культура спілкування.
Проблемна ситуація.
- Прослухайте вірші і складіть правила спілкування.
1) Юрко з Тарасом розмовляв,
Крутився
на всі боки,
Неначевін
сорока;
До
неба очі заводив,
В
канаву зазирнув…
А
Тарас терпів, терпів:
«Ти
до кого говорив?».
- Отже, яким буде перше правило?
(Коли говориш — дивись в
очі співрозмовникові.)
2) Юля з Танею зі школи
Йдуть
по скверику поволі.
«Ой,
дивись,—горлає Юля,—
Листя
клена шелестять
І,
як літачки, летять!»
«Ой-ой-ой,—верещить,
заливається,—
Горобці
у пилюці купаються!»
Чути
Юлю аж ген, за майданом.
Може,
Таня чує погано?
(Хочеш, щоб тебе почули, не кричи. Говори
спокійно, чітко…)
3) Я у театрі був учора.
Мені сподобалась ігра,—
Так
повідомив друзям Коля…
Від сміху
шибки задзвеніли в школі.
Навчити Колю
говорить давно пора:
Не
можна так калічити слова.
(Слова вимовляй правильно.)
4) Стрілись якось Рома й Вова.
—
Я був на стадіоні вчора. Кльово!
—
Ми класно у футбола намотались…
Де
слів таких вони набрались?
Хороші наші,
Ромо й Вова,
Хіба це,
друзі, гарна мова?
(Слова вживай за призначенням)
- Які, на вашу
думку, можна додати правила ще?
( Першим вітатись. Бути привітним і доброзичливим.
Ставитись з повагою до старших.)
Робота
в зошиті.
- Завдання 1. У
зошиті ви маєте скласти і записати прислів’я з «розсипаних» слів. (Ввічливості
двері всім відкриті.)
- Що воно означає? (Кожна людина завжди може бути
ввічлива.)
- Завдання 2. Поєднайте намистинки і запишіть утворені
чарівні слова.
(добрий день! Здрастуйте! Привіт! Спасибі. Дякую. Дуже
вдячний.)
фізхвилина
Робота
над прислів'ями та приказками
- Як ви розумієте ці прислів'я та приказки?
•
Погане слово кращепроковтнути, ніжпромовити.
•
Яка людина, такаїїмова.
•
Вмієшсказати — вмій і змовчати.
•
Слово не стріла, а серцепробиває.
•
Гарне слово дорожче за гроші.
•
Птицюпізнають по пір’ю, а людину — по бесіді.
•
Язикбагатоможезробити: і настрійпіднести, і справу зіпсувати.
Гра «Семафор ввічливості»
- Треба намалювати у зошиті кульку червону або зелену. Якщо правильно — зелена кулька,
неправильно — червона.
—
Дайте мені хлібину,—звертається хлопчик у магазині до продавця. (?)
—
Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас не навмисне, — каже дівчинка в автобусі. (?)
— Алло! Покличте Мені Колю. (?)
— Тамаро Іванівно, будь ласка, поясніть мені розв’язання
цього виразу. (?)
—
Покличтедо телефону Марину. (?)
—
Я трохи порвала цю книжку, підклейте її самі,— сказала дівчинка бібліотекареві. (?).
Підсумок уроку
—
Які правила спілкування ви запам’ятали?
— Чому їх слід дотримуватися?
—Послухайте вірш і скажіть, чи всі ці ввічливі слова ви вживаєте?
«Будь ласка», « Спасибі» і «Будьте здорові» —
Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі, і вдома
Від мами, відвчителя й просто знайомих.
Тожрадьмо: частіше їх, друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій!
І кожен
свій день, як завжди, зачинайте
Зіслів:
«Добрий ранок!», «Вітаю!», «Здрастуй!»
Комментариев нет:
Отправить комментарий