8 травня 9 клас СПО
Тема : Порядок здійснення покупок
у магазині.
Види магазинів
1.Поняття традиційного
обслуговування через прилавок.
2. Метод продажу – самообслуговування.
3. Магазини типу "магазин -склад".
4.Торгівля товарами по каталогам.
1. Торгова мережа є найбільш поширеною,
включає в себе як великі сучасні, технічно обладнані магазини, так і ларьки,
намети, торгові автомати.
Існує багато видів магазинів , серед них:
- Традиційне обслуговування через прилавок .
Торгівля через прилавок
обслуговування включає виконання наступних операцій:
1) зустріч покупця і виявлення його намірів;
2) пропозиція і показ товарів;
3) допомога у виборі товарів і консультація;
4) пропозиція супутніх і нових товарів;
5)проведення технологічних операцій, пов’язаних з
нарізкою, зважуванням, відмірюванням;
6) розрахункові операції;
7) упаковка і видача покупок.
2 Магазини самообслуговування, у яких
покупець має вільний доступ до товарів. Самообслуговування належить до одного
із зручних для покупців методів продажу товарів з відкритим доступом. Це
система продажу без продавця. Самообслуговування дозволяє:
• прискорити операції з продажу товарів;
• збільшити пропускну спроможність магазинів;
• розширити обсяг реалізації товарів.
Цей метод передбачає вільний доступ покупців до
викладених у торговому залі товарів, можливість самостійно оглядати і відбирати
їх без допомоги продавця, що дозволяє раціональніше розподіляти функції між
працівниками магазину.
Оплата за відібрані товари здійснюється у вузлах
розрахунку, що обслуговуються контролерами-касирами. При самообслуговуванні
змінюються:
• технологічне планування торгового залу та інших
приміщень магазину;
• організація матеріальної відповідальності і
товаропоста-чання;
• функції працівників магазину.
Метод самообслуговування застосовується при
продажу більшості продовольчих і непродовольчих товарів. Виняток становлять
побутові електроприлади і машини, холодильники, килими і килимові вироби,
сервізи і кришталь, велосипеди, мотоцикли, човни, мотори, телевізійна і
радіоапаратура, ювелірні вироби, годинники, сувеніри та деякі інші товари,
оскільки при їхньому виборі покупці, як правило, потребують допомоги продавців.
Ці товари, а також товари, що вимагають нарізки, упаковки тощо продають у
магазинах самообслуговування через прилавок індивідуального обслуговування.
Перший магазин самообслуговування був відкритий у 1915
р. у Мемфісі (США). Магазин називався »Сіlа», а сама система одержала назву
»cash and carry »,
3.Магазини типу "магазин
-склад" , в яких товар не викладається на вітрини , полки , що значно знижує
витрати з навантаження, розвантаження, укладанні , тому продаж здійснюється за
більш низькими цінами ;
4. Магазини, що торгують по
каталогах. Каталоги можуть бути видані потенційним покупцям , що відвідали
даний магазин , або розіслані їм поштою . Покупець , вивчивши каталог ,
відібравши товар , спрямовує замовлення з указівкою своїх реквізитів у магазин
поштою . При торгівлі за попередніми замовленнями оплата може бути різна: при
отриманні товару , у формі передоплати або шляхом поштового переказу ;
виконання замовлення часто супроводжується доставкою товару безпосередньо за
адресою покупця
- Продаж через торгові автомати.
Торгові автомати зручні тим , що можуть працювати цілодобово , без торгового
персоналу . Їх встановлюють усередині магазина або на вулицях , вокзалах , в
кафе і т.д. . Через автомати продається широкий асортимент товарів, включаючи
як товари імпульсної покупки, необхідні в найрізноманітніших ситуаціях
(сигарети, прохолодні та гарячі напої, цукерки, газети), так і інші продукти
(колготки, косметика, різні легкі продукти харчування, гарячі супи, музичні
альбоми, фільми, футболки, страхові поліси). Максимальний розвиток торгові
автомати одержали в Японії, де з їх допомогою розповсюджуються ювелірні вироби,
заморожене м’ясо, живі квіти, спиртні напої. Торгові автомати можна знайти на
будь-якій фабриці, в офісах, великих магазинах роздрібної торгівлі, на автозаправних
станціях, у готелях та ресторанах.
З точки зору покупців такі автомати мають наступні
переваги:
• працюють 24 години на добу;
• надають можливість повного самообслуговування і
»чистий» товар, який практично ніхто до цього не тримав у руках.
Здійснення покупок за списком.
звернути увагу
на:
- строк
придатності,
- дата
виробництва,
-
фасування та вага продуктів,
Правила
поведінки в магазині
-
Заходячи у магазин, подивися, чи є в ньому потрібні тобі товари.
-
Умій правильно запитати про наявність у продажі тих чи інших
товарів.
-
Будь чемним з продавцем. Не забувай подякувати йому за продане
тобі.
-
Стоячи у черзі, не втручайся у розмову старших. Не привертай до
себе увагу пустими запитаннями.
-
Коли ж тебе про щось запитують, відповідай чітко і люб'язно.
-
У магазині не можна бігати, кричати.
-
Будь акуратним, не сміти, не кидай на підлогу папірці, намагайся
не замастити когось купленими продуктами.
Домашнє завдання : скласти перелік продуктів для святкового столу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий