понедельник, 6 апреля 2020 г.

07.04 №23-24

Тема: Раціональний маршрут  . 

   
   Зараз світ, ситуації в світі змінилися. На дорогах дуже швидко зростають і швидкість руху, і щільність транспортних потоків, і, отже, жертви цього самого дорожнього руху. Під колесами автомобілів гине велика кількість людей, і серед них багато дітей. У половині випадків причиною дорожньої пригоди стають діти. І починати необхідно з навчання культурі поведінки на дорозі найменших пішоходів - дітей, учнів, школярів.

   "Тихіше їдеш далі будеш". - Як ви розумієте значення цих слів?
- Назвіть слова близькі за значенням. (Передбачливий, обережний, неквапливий).
- Щоб знайти безпечний шлях до школи, як ви думаєте що для цього треба знати? Правильно, треба вчасно виходити з дому, добре орієнтуватися на дорозі, знати правила дорожнього руху і уникати небезпеки. 
      Послухайте розповідь про казкового героя Буратіно.  
- Буратіно зібрався в школу. Але щоб по дорозі до школи з ним нічого не сталося, давайте будемо йому допомагати. Як тільки ви почуєте, що Буратіно робить щось неправильно, відразу ляскаєте в долоні, т. Е. Попереджуєте.
- Отже, Буратіно взяв «Азбуку» і відправився в школу. Всі люди йшли по тротуару, і казковий чоловічок теж. Але ось дорога. До машини ще три величезних кроку, і Буратіно вирішив, що встигне перебігти. (Діти плескають у долоні)
- Хлопці, чому ви попереджуєте Буратіно? (Не можна переходити дорогу перед близько йде транспортом)
- Пропустив Буратіно машини і перейшов дорогу. Часу до початку занять в школі було ще багато, адже Буратіно раніше вийшов з дому. Тоді він вирішив читати всі вивіски, які зустрічалися на його шляху.
- Хлопчик, обережніше! Нехай не буде тобі ворон. Іди правильно - говорили перехожі. (Діти плескають) (По тротуару треба ходити по правій стороні, щоб не заважати людям, які йдуть назустріч)
- Поки Буратіно читав вивіски, до початку уроків вже залишилося мало часу.
- Треба поспішати, - вирішив дерев'яний хлопчисько.
А попереду ще одна дорога. Світлофор всім привітно блимав червоним оком.
- Перейду дорогу, - вирішив Буратіно. Адже машин немає. (Діти плескають у долоні). (Буратіно хотів перейти дорогу на червоне світло світлофора. А так переходити не можна, якщо навіть немає машин. Треба дочекатися, коли загориться зелене світло).
- Але ось загорівся зелене світло світлофора. Всі пішоходи, і Буратіно теж, перейшли дорогу. А ось і школа!
- Хлопці, ви допомогли Буратіно благополучно дістатися до школи. Але ж могла статися біда. Які правила хотів порушити казковий герой? (Переходити вулицю перед транспортом, переходити вулицю на червоне світло світлофора, йти по тротуару не по правій стороні і заважати зустрічним пішоходам)
- Що б ти порадив таким дітям, як Буратіно? (Вивчати правила дорожнього руху)

1. Гра «Дорожні розумничка»
- Давайте разом з Буратіно пограємо в гру "Дорожні розумничка", відгадаємо загадки.
1. Проїжджа частина дороги з твердим покриттям. (Шо..)
2. Людина, що їде на транспорті. (Па)
3. Людина, що здійснює рух пішки. (Пі)
4. Він буває забороняє, дозволяє, інформаційний. )
5. Місце очікування автобуса. (Зуп)
6. Транспорт, який працює від електрики. (Трол, тра)
7. Номер телефону швидкої допомоги. (1…)
8. Місце, де на час залишають свій транспорт. (Сто)
9. Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів. (Ав)
10. Водії - лихачі дуже люблять його здійснювати. (Об)
11. триокого постової. (Світ)
12. Найстрогіші дорожні знаки. (Забо….)
13. Це трапляється з тими, хто не дотримується правил дорожнього руху. (ДТ..)
14. Пішохідний перехід по-іншому. (Зеб)
15. Найнебезпечніше місце для пішоходів. (Пер….)
16. Це "говорить" жовте світло світлофора. (Ув)
17. Частина автомобіля, під яку потрапляє роззява. (Кол)
18. Його бояться порушники правил. (Інсп….)
19. У нього потрапляє зазевавшийся водій. (Кю)
20. Доріжка уздовж дороги, не для машин. (Трот)
2. Історична довідка
- Раніше на вулицях не було тротуарів. З кожним роком все більше з'являлося на вулиці екіпажів, і зростала кількість нещасних випадків. У 1782 році в Парижі побудували нову будівлю театру. Вулицями рухалася велика кількість карет і пішоходів. Карети стикалися, давили людей. І люди замість театру потрапили в лікарню. Тоді міська влада розділили дорогу між каретами і пішоходами. Люди стали ходити по тротуару.
3. Дорожні знаки

- Коли людина вчиться читати, йому показують літери. З букв він складає слова, зі слів - пропозиції. У дорожнього мови теж є букви - знаки. Їх потрібно складати в слова. Один знак - одна дорожня буква означає цілу фразу - дорожній сигнал.
- Ви можете запитати: «А навіщо мені знати ці знаки, я ж не водій?» Але ж грамотний пішохід буде особливо уважний там, де знаходиться знак із зазначенням «Слизька дорога». Буде обережний, якщо попереду залізничний перехід, або йдуть ремонтні роботи. Адже дорога каже щось, вулиця кричить про якусь небезпеку, а пішохід «без мови» йде собі безтурботно, тому що дорожнього знака не розуміє, сигналу на перехресті не бачить, про небезпеку на вулиці не чує. Незнання дорожнього мови небезпечно. Трапляється, за таку безграмотність пішохід розплачується життям.
- Випадкових знаків не існує, всі вони придумані для користі справи. Тридцять років тому було лише півсотні знаків, а сьогодні більше ста. Чому? (Відповіді дітей).
-А які знаки зустрічаються найчастіше на нашому шляху по дорозі в школу? (пішохідний перехід, автобусна зупинка і т. д.)
Ось що радять Вам співробітники ДАІ Мелітопіль РВВС на період осінньо-зимової негоди.
• Як би не хотілося подовше поспати дощового ранку, постарайся вийти з дому трохи раніше, щоб не поспішати. На мокрій і обледенілій дорозі і пішоходу легко послизнутися, і у автомобіля збільшується гальмівний шлях.
• Якщо є більш довга, але безпечна дорога до школи, в погану погоду краще вибрати її.
• Якщо дуже сильно обмежують огляд парасольку або капюшон, треба, підійшовши до проїжджої частини, зрушити їх, звільнивши поле зору.
• Обходячи калюжу, не можна ні на хвилину забувати про дорогу: краще промочити взуття або забруднити одяг, ніж опинитися під колесами.
• Під час дощу численні відображення в калюжах фар і ліхтарів дезорієнтують водіїв і пішоходів. Треба особливо ретельно вибирати місце для переходу. Якщо є можливість, краще пропустити машини і зліва, і справа, щоб при переході не зупинятися посередині вулиці.
4. Гра «Дорожній лабіринт»
Лабіринт - це заплутана мережа доріжок, ходів. Треба швидше відгадати загадки і ми виберемося з нього.
1. Перетин двох доріг. (пере)
2. Цей кінь не їсть вівса,
Замість ніг - два колеса.
Сядь верхом і мчися на ньому,
Тільки краще правуй кермом. (вел)
3. Де б нам через дорогу
До магазину перейти?
Ось за цими кіосками,
Там, де стрілка біля воріт,
Ми на стрілці цієї самі
Прочитали ... (пер)
4. Що за диво цей будинок!
Вікна світлі колом,
Носить взуття з гуми
І харчується бензином. (авт)
5. Дивовижний вагон!
Посудіть самі:
Рейки в повітрі, а він
Тримає їх руками. (трол)
6. Я очиськами моргаю
Невпинно день і ніч.
Я машинам допомагаю
І тобі хочу допомогти. (світл)
- Ми зовсім забули про нашого друга світлофорі. Але ж він зустрічається у багатьох хлопців на шляху до школи.

5. Малюнок Світлофор(намалювати)
 6. З історії світлофора
- Світлофор, який командує машинам і людям, коли починати рух, а коли стояти, винайшли раніше автомобіля.
Сто сорок років тому на міських вулицях не було безлічі машин, і людей возили кінні екіпажі. Щоб мчаться кінні екіпажі не стикалися один з одним, на перехрестях і поставили світлофори. Перший світлофор був встановлений в англійському місті Лондоні. Якби ви зараз побачили цей світлофор, то відразу б не зрозуміли, що це таке. У першого світлофора було всього два кольори - червоний і зелений. Керував ним спеціальна людина, яка піднімав і опускав стрілку з кольоровим гуртком. Різкий перехід від одного сигналу до іншого був небезпечний: один не встигав зупинятися, а інший вже поїхав. І тоді придумали застережливий знак - жовтий сигнал. Потім світлофори стали встановлювати на стовпах. За кольоровим склу світлофора повзла велика чорна стрілка. Стрілку перекладав регулювальник. Він то включав зелене світло, то жовтий, то червоний. Регулювальники стояли біля кожного світлофора. Світлофори придумали, щоб охороняти життя пішоходів та попереджати нещасні випадки і аварії на вулицях. У всіх містах світу світлофори однакові - триколірні. Кольорові сигнали розташовані зверху вниз: червоний - стій, жовтий - приготуйся, зелений - йди. Сучасні світлофори - електричні. Вони самостійно перемикають свої вогники на перехрестях і віддають накази пішоходам і машинам, коли стояти і коли рухатися.
- А ти завжди слухаєш сигналів світлофора?
- Физминутку "Світлофор"

7. Гра «Казкові історії»  
  «Казкові історії», необхідно знайти помилки, які допустили герої.   
1. Вінні - Пуха виповнилося 9 років. На день народження йому подарували чудовий велосипед. Вини - Пух зрадів, сів на нього і покотив. Він об'їхав 3 рази навколо свого будиночка, проїхав по двору 5 разів і виїхав на дорогу, прямуючи до будиночка П'ятачка. (до 14 років не можна виїжджати на дорогу)
2. Незнайко запізнювався на потяг. Червона Шапочка поспішала в аптеку: у неї захворіла бабуся. Вони побачили хлопчика, який катався на велосипеді і стали просити його підвести. Кого підвезе хлопчик? (ніхто не може бути катати на велосипеді)
3. Винтик і Шпунтик каталися на велосипедах. Раптом у Шпунтика зламався велосипед. Полагодити його відразу не вийшло. Але Винтик не кинув одного в біді: він взяв велосипед Шпунтика на буксир і повіз додому. (велосипед можна брати на буксир)
4. Троє поросят будували будинок. У магазині вони купили довгі рейки і прив'язали їх до велосипеда. Так поросята вирішили привезти рейки додому. (на велосипеді можна перевозити громіздкі предмети)
8. Бесіда «Дорога в темний час доби»
- Будь-яка дорога в темний час доби стає складніше і небезпечніше адже значна частина навчального року припадає саме на осінньо-зимовий сезон, коли рано темніє і пізно світає. Помічено, що кількість ДТП з настанням сутінків зростає. В цьому немає нічого дивного: в цю пору року погіршується погода, частіше йдуть дощі. Ще ввечері було сухо і ясно, а вранці видимість погіршується. Не покладайтеся на те, що водій побачить вас, - будьте уважними, передбачливими! Бажано подбати про те, щоб в будь-яку погоду і в темряві ваша фігура була б помітна водієві. Цьому можуть допомогти «флікери».
9. Підведення до практичної частини
- Коли ви були маленькими, сам маршрут до школи і його схему для вас становили батьки або інші дорослі.
- Сьогодні кожен школяр повинен знати, що вулиця дуже небезпечна для того, хто не вміє правильно ходити по ній. Але той, хто твердо знає і точно виконує строгі правила дорожнього руху, може не побоюватися найшвидшої машини. Давайте повторимо ці правила. додаток 4
- Давайте згадаємо ваш шлях на карті (кожен учень має можливість по карті показати свій шлях до школи).
- Тепер більшу частину роботи ви можете виконувати самі. Не поспішайте говорити, що дорога до школи не змінилася, нічого нового на ній немає, і що ви її добре знаєте, а тому складати маршрут заново немає необхідності. Так, може бути, дорога до школи вам дуже добре знайома. Але чи стала вона від цього менш небезпечною? І чи не з'явилося на ній все ж щось нове? Задумайся: чому близько половини всіх дорожньо-транспортних пригод, що трапляються з дітьми (і аж ніяк не з самими маленькими, відбувається саме по шляху до школи і зі школи? (Відповіді  ).
- Які знаки, розташовані біля школи допомагають нам дотримуватися правил руху? (відповіді  )
- На ділянці дороги, який прилягає до території школи, по обидва її боки забороняється (або обмежується за часом) стоянка автомобілів. Тимчасові перешкоди на шляху до школи (ями, траншеї, купи сміття, грунту і т. П.) Повинні мати огорожі та позначення, не повинно бути непрацюючих ліхтарів і неосвітлених дорожніх знаків.
- Щоб знайти безпечний шлях до школи, як ви думаєте що для цього треба знати? (Правильно, треба вчасно виходити з дому, добре орієнтуватися на дорозі, знати правила дорожнього руху і уникати небезпеки).
- Перевірте свій шлях до школи! Він повинен бути по можливості коротким, проходити по упорядкованим тротуарах, пішохідних доріжках, мати якомога менше перетинів з проїзною частиною дороги. Якщо рух транспорту інтенсивний, то на перетинах з дорогою повинні бути встановлені світлофори, дорожні знаки, нанесена розмітка.
Якщо є можливість, краще пропустити машини і зліва, і справа, щоб при переході не зупинятися посередині вулиці.
- Ніколи не клич нікого через дорогу: ні рідних, ні друзів, ні знайомих. Це не тільки непристойно, але може бути небезпечно, так як спонукає перетнути дорогу, забувши правила руху. Не соромся сказати про це своїм товаришам і навіть дорослим, щоб і вони так не надходили.
10. Практична робота
- Виконайте малюнок на тему "Безпечний шлях до школи і додому".
Шлях від будинку до школи, нанесений на схему, повинен бути детальним і мати позначення всіх небезпечних місць. Ось можливі заходи таких позначень, лінії можна виділити і різним кольором: червоний - небезпечні ділянки, зелений - можливий шлях. Будь-які перешкоди на шляху, пов'язані з ремонтом фасадів, доріг, риттям траншей і т. П., Що змушують виходити на проїжджу частину, повинні бути відображені на схемі.
Запам'ятай: схема маршруту в школу не складається раз і назавжди. По-перше, як тільки ви виявили, що на вашому шляху, відбулися які-небудь зміни (поставили паркан, вирили яму, погас ліхтар і т. Д., Відразу ж відзнач це на схемі. По-друге, навіть якщо все по- як і раніше, слід не рідше 2-3 разів на місяць звіряти схему з дорогою в школу. Це не тільки освіжить у вашій пам'яті небезпечні місця, але і допоможе вам уникнути прихованої небезпеки, про яку ви не підозрюєте.Продумайте маршрут, покажіть і поясніть, чому ви вибрали той чи інший шлях. А тепер починайте працювати. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий