вторник, 28 апреля 2020 г.

27.04

Тема: Побудова дружніх стосунків




- Пригадайте свій перший день у школі. Ви ще не знали однокласників, але згодом з усіма перезнайомилися і подружилися. Дехто знайомиться з новими людьми легко і невимушено, а для декого це стає справжнім випробуванням. Якщо це ваша проблема, не сумуйте, адже вмінню знайомитись можна навчитися. Наприклад, у незнайомій компанії вас може відрекомендувати хтось із дорослих або ваш друг. Ви теж маєте навчитися знайомити людей.
-          В яких випадках потрібно представляти друзів?

-         Уміння представляти друзів допоможе їм комфортніше почуватися у незнайомій компанії.
1.Робота  (за символами) з прислів’ями.
- З давніх давен люди цінували і підтримували дружні стосунки. З цього приводу було складено безліч прислів’їв про друзів і дружбу.
-   Складіть прислів’я. Поясніть його зміст.   
Не варто з другом сваритися, бо доведеться миритися.
Скажи мені, хто твій друг, і я скажу тобі, хто ти.
Гору руйнує вітер, людську дружбу - слово.
Друга за гроші не купиш.
Дружба міцна не лестощами, а правдою і честю.
притча «Цвяхи»

Запитання для обговорення:
      Про що ця притча?
     Чому батько сказав синові забивати цвяхи?
-                     Що сталося, коли син витяг усі цвяхи?
-        Як батько пов’язав це з почуттями людей?
-        Яке правило дружби можна скласти до цієї притчі?
 (Ця притча вчить нас ніколи не ображати своїх друзів).

                    оповідання «Антон і Харитон»

Жили на світі Антон і Харитон.
- Давай з тобою дружити, - сказав Харитон. - Усе діли­тимемо навпіл - і горе, і радість.
- Згода, - сказав Антон, - коли поруч друг, жити легше і веселіше.
Йшли вони якось полем. Сонце палить. А сховатися ніде - ні деревця, ні кущика.
- Дай мені свого бриля, - сказав Харитон, - а то мені ду­же голову припікає.
Антон віддав Харитону свого великого солом'яного бриля. Сонце почало і йому пекти в голову, але Антон подумав: «Нічого, потерплю. Зате Харитонові добре!» Раптом набігла величезна хмара, линув дощ.
- Дай мені скоріше свого плаща, - закричав Харитон, - хіба не бачиш, що твій друг мокне!
Антон віддав йому плаща. Дощик поливав Антона. Але він думав: «Ну, що ж, заради дружби і промокнути можна».
Закінчився дощ, засяяло сонечко. Харитон віддав Анто­нові його плащ і бриль.
- Візьми, - каже він, - а то мені нести важко.
Антон узяв мокрий плащ і мокрий капелюх. І замислив­ся.
Тим часом друзі дійшли до перехрестя.
- Тобі куди? - запитав Антон.
- Мені ліворуч, - відповів Харитон.
- Ну, а мені праворуч, - сказав Антон.
- Так ми ж хотіли разом іти! - закричав Харитон. - Ми ж друзі з тобою!
Але Антон ішов усе далі й далі. Жодного разу не озир­нувся.
Чому ж він не озирнувся?..

 Запитання для обговорення:
-        Що трапилося з друзями?
-        Хто з хлопців виявився хорошим другом?
-          Яке правило дружби можна скласти до цього оповідання?
(Не бути егоїстом у дружбі).

фізхвилинка "Друзі"



казка «Цвінь і Цвірінь»

Були собі двоє горобчиків – Цвінь та Цвірінь. Одного разу бабуся надіслала Цвінькові посилку – повний ящик добірного пшона. Але Цвінь ані словом не прохопився про  це своєму приятелеві. «Якщо всім почну роздавати, собі нічого не залишиться», - міркував він. Так і склював усе пшоно сам. Тільки й того, що коли викидав ящик на сміття, кілька зерняток усе таки впало на землю. Знайшов їх Цвірінь, зібрав ретельно і полетів мерщій з ними до свого друга.
-Добридень, Цвінь! Дивися: я знайшов сьогодні десять зерняток пшона. Зараз поділимо їх порівну та з’їмо.
- Не треба… Навіщо? – замахав крильцями Цвінь. – Ти знайшов – ти і їж!
- Але ж ми з тобою друзі, - наполягав Цвірінь. А друзі все мають ділити порівну. Хіба ж не так?
- Так,  - погодився Цвінь. Не став він ображатиЦвірінька, взяв у нього п’ять зерняток. І було йому при цьому дуже – дуже соромно. Адже сам він склював цілий ящик пшона і не поділився з другом, не дав йому жодного зернятка.

Запитання для обговорення:
-        Що зробив Цвік, коли отримав повний ящик пшона?
-        А що зробив Цвіріньк, коли знайшов десять зерняток?
-                     Яке правило дружби можна скласти до цієї казки?
(Потрібно ділитися з друзями тим, що маєш).

Вправа «Міст дружби» (назвати правила дружби)


Запитання для обговорення:
-        Що станеться, якщо прибрати одну дощечку з нашого містка?
-        А що станеться, якщо прибрати дві дощечки?
-        А якщо всю середину містка?
-         Щобмати гарних друзів, треба самому вчитися бути хорошим другом.
-         Пригадайте, чи був випадок, коли друг, якого ви вважали справжнім, виявився несправжнім. Зараз ми переглянемо мультфільм, герої якого дадуть поради, як розпізнати справжню дружбу.



Запитання для обговорення:
-        На чому тримається дружба?
-        Що роблять справжні друзі?
-        Чого не роблять справжні друзі?






Комментариев нет:

Отправить комментарий