13 квітня 3 клас СПО
Тема: Толерантне ставлення до людей з особливими потребами.
Тема: Толерантне ставлення до людей з особливими потребами.
Відгадайте загадку! Що це таке? Коли воно є,— марно тратимо, не дбаємо, а коли
його не стане — віддали б усе, щоб повернути назад.
(Здоров’я)
— А що таке
здоров’я?
— На запитання «Що таке
здоров’я?» сучасна наука налічує близько 300 визначень.
Здоров’я — це стан життя і діяльності людини
за умови відсутності хвороб, фізичних дефектів,
психологічне, соціальне та духовне благополуччя.
Здоров’я — це одне з основних джерел радості, щасливого і
повноцінного життя.
На уроках з курсу «Основи здоров’я» ви говорили, що
здоров’я можна зобразити у вигляді таблиці з чотирьма
складовими. Перша складова
— це фізичне здоров’я, друга — соціальна складова, третя — психічна і
четверта — духовна. Якщо буде відсутня хоча б одна складова, то людина буде
відчувати себе не повноцінною. Сьогодні ми
поговоримо про людей-інвалідів, людей, які маючи різні вади,
продовжують жити, досягати успіху, уміють радіти життю.
—Діти, а чи знаєте ви що означає слово «інвалідність»?
Інвалідність – міра втрати здоров’я та
обмеження життєдіяльності, що перешкоджає або позбавляє конкретну особу
здатності чи можливості здійснювати діяльність у спосіб, що вважається для
особи нормальним.
Читання оповідання В. Сухомлинського «Як Сергійко
навчився жаліти».
ЯК СЕРГІЙКО НАВЧИВСЯ ЖАЛІТИ
Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він
побачив дівчинку, що сиділа на березі.
Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала:
Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі.
Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець.
Дівчинка запитала:
Що ти кинув у воду?
Сергійко ще більше здивувався.
Невже ти не бачиш? Я кинув камінець.
Дівчинка сказала:
Я нічого не бачу, бо я сліпа.
Сергійко від подиву широко відкрив очі й довго дивився
на дівчинку.
Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг
уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить?
Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям
подиву. Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів
вітер, в шибки стукав дощ. А в хаті було темно.
Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа
дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль. Як же вона,
бідна, живе в отакій темряві?!
Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде
до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.
Аналіз оповідання.
— Уявіть, що
ви познайомилися зі сліпою дівчинкою. Як би ви
поводилися з нею?
— Чи зважали б на її сліпоту?
— Чи підкреслювали б це у розмовах?
— А
тепер уявіть, що вам зав’язали темною хустиною очі та залишили так ходити
цілий день. Чи легко вам буде пересуватися квартирою, вулицею? Чи
зможете в повній пітьмі знайти необхідну для вас річ?
Заповіді Матері Терези.
— А чи знаєте ви хто є символом доброти та
милосердя?
— Символом доброти і милосердя є Мати
Тереза. Що ж це була за жінка і які заповіді вона нам залишила?
Мати Тереза (1910-1997) — католицька
черниця, фундаторка Ордена милосердя, чернечої конгрегації, що займалася служінням бідним і хворим. У 1979 матір Тереза була
визнана гідною Нобелівської премії світу. Мати Тереза ніколи
не прагнула бути популярною. Вона просто робила людям добро. 4 вересня 2016 року її
визнали святою. Коли її не стало –
планета осиротіла. Але вона залишила нам свої заповіді.
Заповіді
Матері Терези
1. Так, люди непослідовні, нерозумні й егоїстичні.
І все ж, люби їх!
2. Якщо ти робиш добро, люди звинуватять тебе в
потаємній корисливості і себелюбстві.
І все ж, твори добро!
3. Якщо тебе супроводжує успіх, ти наживаєш уявних і
справжніх ворогів.
І все ж, добивайся успіху!
4. Добро, зроблене тобою, завтра ж забудуть.
І все ж, твори добро!
5. Щирість і відкритість зроблять тебе уразливим.
І все ж, будь щирим і відкритим!
6. Те, що ти будував роками, може зруйнуватися в одну
мить.
І все ж, будуй!
7. Люди потребують допомоги, але вони ж стануть
дорікати тобі за неї.
І все ж, допомагай людям!
8. Віддай світу найкраще, що маєш, і натомість одержиш
жорстокий удар.
І все ж, віддай світу найкраще, що в тебе є!
Домашнє завдання : проаналізувати ситуації
Ситуації етичного змісту.
— Ми вже з
вами багато говорили про людей з обмеженими можливостями. Зараз я хочу зачитати
вам ситуації про таких людей, а ви повинні дати відповідь на запитання як би ви
повелися в даній ситуації?
1) Василько довго товаришував з Іванком,
хлопчиком, який мав фізичну ваду ― не розгиналася ніжка, але хлопчикам було
разом весело. Дуже багато цікавих тем
обговорювали разом, а скільки в них було таємниць ― не перелічити! Та сталася прикрість. Узимку Василькові
купили ковзани. Якось зустрілися хлопчики на вулиці,
Івасик дихав свіжим повітрям, а Василько прямував на ковзанку. І почав вихвалятися перед Іванком
своїми ковзанами, розповідати, який він вправний. Чим
більше він розхвалював свої ковзани, тим смутнішим ставав Іванко. Відтоді все
рідше Іванко зустрічався з Васильком. Чому так сталося?
2) Дівчинка Оленка їде до
бабусі автобусом, вона сидить біля вікна і з
цікавістю поглядає навколо. На одній із зупинок в автобус заходить, постукуючи ціпком, сліпий чоловік. Дівчинка швидко підводиться із свого місця і гучно говорить: "Сідайте на моє місце, ви ж інвалід!". Що у вчинку дівчинки було невірно?
цікавістю поглядає навколо. На одній із зупинок в автобус заходить, постукуючи ціпком, сліпий чоловік. Дівчинка швидко підводиться із свого місця і гучно говорить: "Сідайте на моє місце, ви ж інвалід!". Що у вчинку дівчинки було невірно?
3) До третього класу
прийшов новий учень. Усі з цікавістю його розглядали. Хлопчик постраждав унаслідок пожежі: частина
обличчя і руки були обпечені, і він не знав, куди
йому подітися від допитливих очей. А на перерві підійшли до нього однокласники і почали розпитувати, як
це сталося. Хлопчик червонів і мовчав, а на очах
тремтіли сльози. Як повинні поводитися
в даному випадку виховані діти?
Комментариев нет:
Отправить комментарий