30 квітня 5 - А клас СПО
Тема : Ринок (відкритий, закритий), розташування продукції.
Тема : Ринок (відкритий, закритий), розташування продукції.
Торгівля– процес обміну товарами, послугами, цінностями і грошима.
У широкому значенні – вид підприємницької діяльності, пов'язаний з
купівлею-продажем товарів.
Торговий капітал виконує свою основну функцію, тобто
реалізацію товарного капіталу, шляхом здійснення внутрішньої і зовнішньої торгівлі. Принципової різниці між
внутрішньою і зовнішньою торгівлею немає. Економічна суть їх обох одна і та ж –
посередництво в реалізації товарного капіталу. За своїм обсягом внутрішня
торгівля посідає провідне місце. На її долю припадає до 80% усієї валової
продукції економічно розвинутих країн. За формами організації товарооборот на
внутрішньому ринку поділяється на оптову
і роздрібну торгівлю.
Форми оптової торгівлі такі:
·
ярмарки
(своєрідні періодичні з'їзди промисловців і торговців);
·
товарні
біржі – це постійно діючі оптові ринки. Тут можуть продаватися товари двояким
способом: з реальним рухом товару і розрахунком за готівку і без реального руху
товарів - так звана біржова спекулятивна гра;
·
аукціони
– це ярмарково-біржева форма торгівлі. Через аукціони реалізується значна маса
продукції, особливо сільськогосподарської.
Переглянути відео
Функції
роздрібної торгівлі:
1. Забезпечення певного асортименту товарів і послуг
2. Дроблення партій товарів, що надходять у роздрібну
торгівельну мережу
3. Зберігання запасів
4. Забезпечення сервісу
5. Збільшення цінності товарів і послуг
Господарюючі
суб’єкти для заняття роздрібною торгівлею можуть мати:
1. Магазини – стаціонарні пункти роздрібного продажу
товарів, які займають окремі приміщення або будівлі та мають торговельний зал
для покупців.
Види
магазинів:
·
за товарною спеціалізацією – продовольчі, непродовольчі, змішані;
·
за формами торгівлі – звичайного типу, самообслуговування, торгівлі за
зразками, торгівлі за попередніми замовленнями, дрібнооптові (для відпуску
товарів дитячим, лікувальним та іншим закритим закладам за безготівковим
рахунком);
·
за товарним асортиментом – спеціалізовані, неспеціалізовані, універмаги,
універсами, будинки торгівлі, торговельні центри (комплекси).
·
Універмаг –
магазин загальноміського призначення торговою площею більше 1500 квадратних
метрів з асортиментом більше 5000 найменувань непродовольчих товарів.
·
Універсам, супермаркет – магазин самообслуговування з торговим залом більше ніж
400 квадратних метрів та асортиментом більше 5000 найменувань продовольчих та
непродовольчих товарів.
·
Торговий центр – група торгових об’єктів, зосереджених в одному місці, керування якими
здійснюється як одне ціле, які по розміру та місцезнаходженню відповідають
потребам обслуговування покупців певної житлової зони.
Різновидом
роздрібної торгівлі є
дрібно роздрібна торгівля – одна з форм поза магазинного продажу товарів, при
якій приміщення не мають торгового залу для покупців.
Продаж товарів здійснюється через:
·
пункти
некапітальної забудови – кіоски, ларьки, палатки, павільйони для сезонного
продажу товарів, торгові автомати;
·
палатка
торгова – збірно-розбірна конструкція, яка займає відокремлене місце і не має
торгового залу для покупців;
·
кіоск
– об’єкт дрібно роздрібної торгівля стаціонарного типу, який займає
відокремлене місце без доступу в нього покупців;
·
засоби
пересувної торгівлі – автомагазини, авто розвозки, автоцистерни,
низькотемпературні лотки-прилавки, розноски, лотки, столик та ін.
Домашнє завдання : подивитися мультфільм
"Пташиний ринок"
Комментариев нет:
Отправить комментарий