понедельник, 13 апреля 2020 г.

17.04
Тема: Знайомство з людьми.

-         Як приємно, коли люди знайомляться, коли вітають один одного, посміхаються. Це прекрасно, коли люди хочуть бути друзями.
-         Виконуючи завдання ми спробуємо все дізнатися про дружбу.   Сьогодні ще будемо  говорити   про те, кого можна назвати другом, яким  повинен   бути справжній друг, дізнаємося, що таке «міцна дружба», спробуємо визначити закони дружби, навчимося знайомитись та спілкуватись як друзі.
Отже, дружба — це стосунки між людьми, основою яких є взаємна симпатія, довіра, щирість, взаєморозуміння, спільні інтереси й захоплення. Людей,  у відносинах яких є  повага один до одного,  взаєморозуміння, існує взаємодопомога, то їх  називають друзями. Саме друг завжди  допоможе  у  біді, захистить, підтримає.
1.     Бесіда
У давнину український народ називали чудовим словом «добричі», тому що вони мали добру вдачу, були чуйні, ні з ким не ворогували, не нападали, бо жили з того, що давала матінка-земля. І дітей своїх так виховували: поважати один одного, вміти поступитися, миритися, жити в мирі і злагоді. Багато років промайнуло, але цей звичай не забувають у наших сім'ях. У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій   країні. Скільки б іграшок, книжок, розваг  у  тебе  не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже тільки з другом  можна  поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.
  2.Словникова робота. «Знайомий, приятель, товариш, друг»
-  Дружба, товариство, друг і товариш ... Здавалося б поняття прості, але як складно буває часом розібратися в людських відносинах.  У вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим відрізняються поняття «друг» і «товариш».  Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як? 
• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).
• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).
• Про однокласника, з яким за багато років  навчання в школі   з'їдений пуд солі, скажете ... (товариш).
• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете ... (друг).
-фізхвилинка

3.Гра «Будьмо знайомі»
- А з чого, на вашу думку, починається дружба? (міркування  )
( із посмішки, із веселого настрою, із допомоги, з веселої гри, з чесності,з разом проведеного часу, з шкільної парти, із того, що товариш виручив мене із біди, із веселої гри, з разом проведеного часу, із спільних захоплень, із приємних розмов.)
- Але спочатку потрібно звичайно познайомитися.  
4.  Вправа «СПРАВЖІЙ ДРУГ»  (силуети людини)
- Діти, а яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг? 
- Давайте спробуємо його створити? (іграшка - силует людини).
- Візьміть силуети людини, напишіть на різних частинах фігурки ті риси, які б ви хотіли бачити у своєму другові.
- Уміння обирати надійних і вірних друзів, установлювати і підтримувати дружні стосунки  - є однією з найважливіших життєвих навичок. Але, щоб мати друзів, потрібно й самому навчитися дружити.
Друг- доброзичливий, вірний, справедливий, добрий, щирий, чесний, чуйний, тактовний.
5.  Інтерактивна вправа «Протилежності»

-  Давайте   допоможемо зберегти їхню дружбу, визначимо  «ворогів» і «помічників» дружби.      обирають  потрібні слова - якості та записати на малюнку.
-         Розкладіть слова   на дві купки: на одну слова, що є позитивними рисами характеру, хорошими вчинками, а на іншу ті, що є негативними рисами характеру чи поганими вчинками.  
Доброта, радість, ненависть, турбота, злість, ворожість, співчуття, милосердя, гордість, чуйність, допомога, підтримка, зрадливість, самолюбство, тактовність, ввічливість, заздрість, довіра, підлість, жадібність, повага, байдужість, справедливість, взаєморозуміння, вірність, людяність.
-         Всі погані риси характеру, вчинки скиньте в торбинку, зав’яжемо її і забудемо про них. А добрі нехай залишаються на волі, ховати їх не будемо, нехай вони живуть серед нас і зміцнюють нашу дружбу.


«Помічники» дружби.(щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність, любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )- Які слова-якості залишились в конвертах? Чому?
«Вороги» дружби (жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість).
6. Мімічна гімнастика(емоційний відпочинок)

- Посміхніться один одному.
- Прийміть такий вираз обличчя, який повинен бути у дружелюбно налаштованої людини.
- А який вираз обличчя буває у вороже налаштованої людини?
(Закінчується гімнастика обов'язково посмішкою!)
 -Що  ви  відчули, посміхаючись іншій людині? А що відчули, коли посміхалися вам?
  Запам'ятайте ці відчуття. Вам було, безсумнівно, приємно, адже посмішка - це краща протиотрута, створена природою від неприємностей.
7.Гра «Правильний вибір».  
Якщо ви згідні із почутою думкою, то піднімайте праву руку, а якщо ні – то ліву руку.
1. Друг не обманює своїх друзів.
2. Дружить тільки для власної вигоди.
3. Завжди готовий захистити друга і допомогти йому.
4. Підбиває друга на погані вчинки.
5. Відмовляється від небезпечних пропозицій і відмовляє свого друга.
6. Міняє друзів, ніби рукавички.
7. Намовляє проти інших дітей.
8. Не розкриває таємниць, які йому довірив друг.
9. Має гарні іграшки, але нікому їх не дає.

 - Дорогі діти! Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди.

 І знайте, що: «Дружба – найбільший скарб».

Комментариев нет:

Отправить комментарий