28 квітня 5 - Б клас СПО
Тема : Поведінка дитини у незнайомій, непередбаченій ситуації (якщо заблукав, загубився).
Тема : Поведінка дитини у незнайомій, непередбаченій ситуації (якщо заблукав, загубився).
Природа дарує людям чисте повітря, бадьорість, гарний настрій. Людина — частина природи, тому повинна відчувати її настрій, її життєдайність. Саме серед природи людина оживає душею і відновлюється тілом. Але інколи прогулянка на природі може бути зіпсована. Яка небезпека може чекати на нас у природі?
- Небезпека загубитись;
- зустріч із дикими звірами;
- гроза;
- отруєння ягодами чи грибами;
- зустріч з осиним роєм;
- небезпечна ситуація на водоймах тощо.
Відеоресурси : https://youtu.be/a_dlA0xHOC0
Дослідницький практикум «Як орієнтуватися у лісі?»
Як Андрійко повернувся додому?
Улітку Андрійко приїхав до бабусі. Не тільки бабуся була рада онукові. Біля її хати на високому стовпі лелеки звели гніздечко й радісно вітали хлопчика.
Одного літнього дня Андрійко з друзями побіг до лісу збирати гриби та ягоди. Ліс був за залізничною колією, що проходила за селом. Перейшовши через надземний залізничний перехід, діти пішли в ліс, перегукуючись між собою «Ау!». Тепло, затишно в лісі. На узліссі дзюрчить струмок...
От Андрійкові почувся стукіт дятла. Он він, зліва, на стовбурі дуба примостився. А під дубом — житло мурашок-трударів. Справа на галявині з-під листочків усміхаються ягоди ожини, суниці... Несміливо визирають опеньки й боровички. Он там, поряд з осикою й березою, причаїлись підосичники й підберезники. От уже й кошик повен грибів та ягід... Андрійко так захопився, що відійшов далеко від своїх друзів... Де вони? Де я?
Але хлопчик був кмітливий, він не розгубився, а почав правильно діяти і вчасно повернувся додому.
Запитання до учнів
- Відгадайте, як йому вдалося повернутись додому?
Відповіді
1. Визначити напрямок руху. Влізти на високе дерево й поглянути навкруги. Адже біля будинку бабусі — високий стовп. А поряд — залізнична станція, там також є високі споруди.
2. Можна орієнтуватись на звук поїзда і йти втому напрямку.
3. Злізти з дерева і йти в тому напрямку, який визначив, але галявина з ягодами тепер має бути зліва.
4. Згодом справа — дуб із мурашником, на якому стукотів дятел.
Джерело : https://1obl.tv/video/neveroyatnoe/meteorologi-pokazali-pochemu-ne-stoit-pryatatsya-pod-derevom/
Домашнє завдання : ознайомитися з памяткою
Коли ти заблукав у місті
(пам’ятка для дитини)
1. Не можна звертатися до незнайомих людей за допомогою (невідомо, якою виявиться ця людина.) Краще звернутися в якийсь офіційний орган: міліцію або найближчий сбербанк, школу, почту, дитячий садок (не заходьте в кафе, ресторани, бари.)
Своє прохання про допомогу краще висказувати в присутності багатьох людей, щоб дії людини яка візьметься вам допомагати міг ще хтось проконтролювати.
Не можна заходити в приміщення до незнайомих людей за вашою або їхньою ініціативою, навіть для того, щоб зателефонувати батькам. Краще попросіть дозволу скоритсатися будь яким мобільним телефоном або нехай зателефонує хтось із дорослих.
Не намагайтеся самостійно добиратися додому, найкраще залишатися на тому ж місті, де ви загубилися – так вас легше буде знайти (виняток зробіть лише для представників міліціі.)
З таксофону можна безкоштовно викликати службу порятунку -01, міліцію – 02. Апаратура диспетчерської служби може виявити ваше місце знаходження за таксофоном з якого ви телефонуєте.
Постарайтеся назвати по телефону диспетчеру точну адресу, подивіться : як називається вулиця на якій ви знаходитеся, який номер найближчого будинку , або прочитайте на табличці точну назву установи, яка знаходиться поруч (магазин, контора, навчальний заклад тощо) і стійте біля цієї установи.
Чекайте на патрульну машину з міліціонерами, на рятувальників, на свого вчителя чи батьків.
З іншими людьми ні куди не йдіть!
Дії вчителів і батьків у яких загубилася дитина.
1.Якщо вам зателефонувала дитина яка загубилася, перш за все:
заспокойте дитину лагідними, спокійними словами;
вислухайте дитину не перебиваючи;
потім повторіть те що почули.
Сприймаючи на слух свої ж слова, дитина починає розмірковувати, робить деякі уточнення , трохи заспокоюється, стає більш уважною.
2.Не звинувачуйте дитину. Це може спровакувати паніку у свідомості і спричинити небажані дії.
3.Спокійним, розсудливим тоном переконайте дитину, що надасте їй допомогу.
4.Порадьте дитині залишатися на місці, ні куди не йти.
5.Задайте чіткі запитання:
- Назви конкретну місцевість де ти знаходишся ?
- Як називається вулиця на якій ти стоїш ? Подивися на табличку.
- Який номер найближчого дому?
- Який поруч магазин або установа? Чітко прочитай з таблички.
6.Якщо Ви вчитель і вам здається, що ви самостійно можете знайти дитину, що заблукала, запам’ятайте , ви обов’язково повинні повідомити про пропажу дитини в міліцію або в рятувальну службу.
7.Вихователь не має права передоручати пошуки дитини іншим особам, не має права залишати дітей на інших людей, які не мають юридичної відпвідальності за цих дітей і не проведені наказом директора учбової установи.
Посилання :https://crdveselka.jimdofree.com/батькам/дитина-заблукала-у-місті/
Комментариев нет:
Отправить комментарий